آکادمی ریتم ذهن|ریتم ذهن|موسی زرگر

اهمیت تولید محتوا در کسب و کار | چرا باید تولید محتوا کنیم؟

5/5
تکیه بر دانش، اهمیت به کشف اطلاعات، بهره‌گیری از آن به صورت به روز و همچنین در اختیار داشتن دنیای ارتباطات و ویژگی‌های بی‌پایان اینترنت، این امکان را به ما داده است تا رشد کنیم و کسب و کارمان را توسعه دهیم.

1. چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….
اینستاگرام ، یوتیوب ، توییتر و لینکدین هم جزو مواردی است که کسب و کار های مختلف می خواهند از طریق آن ها بالا بیایند و مشتری جذب کنند. این موارد نیز فقط و فقط با محتوا امکان پذیر است. برای همین اگر کسب و کاری دارید، باید بگویم که محتوا پایه و اساس کار شماست. فرقی نمی کند که شما محصول فیزیکی می فروشید یا آموزشی! زیرا محتوا زیر مجموعه ها و انواع مختلفی دارد.

2. انواع روش های تولید محتوا و اهمیت آن

انواع روش های تولید محتوا زیاد و گسترده است. و این روش ها هر روز زیاد و زیاد تر می شوند. هر چقدر که پیش می رویم به اهمیت تولید محتوا بیشتر پی می بریم.

1. تولید محتوای متنی

در این نوع از محتوا میتوان به مقالات و کتاب ها اشاره کرد. این دسته از محتواها معمولا برای نوشتن کتاب و مجلات و همین طور مقالات وبسایت بیشترین کاربرد را دارند.

2. تولید محتوای ویدئویی

در تولید محتوای ویدئویی شما یک سناریو می نویسید و کارگردان آن را تبدیل به فیلم می کند. مثل ویدئو های تبلیغاتی که قبل از اینکه آن ویدئو ساخته شود،نویسنده سناریو آن را می نویسد. اهمیت تولید محتوا در این نوع از دسته بندی بسیار مهم است. به جز اینکه شما باید خلاقیت بسیار زیادی داشته باشید بلکه باید توجهتون به نوع صحنه و حرکات آن باشد.

3. تولید محتوای صوتی یا پادکست

کسانی که این نوع از تولید محتوا را انجام میدهند معمولا خودشان هم اجرا می کنند. در این از تولید محتوا به دلیل اینکه بیننده چیزی نمی بیند و فقط و فقط می شنود، باید تمام جزئیات را در نوشته به کار برد. با این کار مخاطب ارتباط بیشتری با پادکست شما می گیرد. در رادیو هم همین کار را می کنند تا مخاطبان لذت بیشتری را ببرند.

4. تولید محتوای تبلیغاتی

تولید محتوای تبلیغاتی یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین زمینه در تولید محتواست. به دلیل اینکه شما باید با تولید یک محتوای تبلیغاتی سود خوبی به مشتریان برسانید. کارفرمایانی که شما به آنها تعهد می دهید تا برایشان تبلیغ بنویسید روی نرخ تبدیل شما تمرکز می کنند. محتوای تبلیغاتی شامل، ریپورتاژ نویسی، کپی رایتینگ، ایمیل نویسی و … می شود.

5. تولید محتوای محصول آموزشی

محصولات آموزشی، محصولاتی هستند که به صورت ویدئو یا پادکست در اختیار شما قرار می گیرند. مثل آموزش مقاله نویسی و تولید محتوا. در این نوع از محصول کسانی که می خواهند آن را تولید کنند باید در مورد آن موضوع دانش کافی داشته باشند و تحقیقات گسترده کنند تا بهترین محصول و آموزش را در اختیار دیگران قرار دهند. در این نوع از محتوا، استفاده از روش های یادگیری بسیار مهم است.

 3. شبکه‌های اجتماعی

در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد ارتباطات هستند، می‌توان از آنها برای ایجاد و تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد.
فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و… همه رسانه‌های خوبی برای تولید و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. نکته کلیدی در تغییر آن محتوا برای متناسب سازی با هر پلتفرم است.

1. ایمیل مارکتینگ

ایمیل یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مخاطبان است، به خصوص در تبلیغ محتوا؛ به دلیل این که هرکسی در لیست ایمیلتان باشد، شنیدن مطالب شما را انتخاب کرده و همچنین شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که پیامتان را دریافت می‌کنند.
با این وجود، بهتر است با ارسال محتوا مرتبط به لیست‌های تقسیم شده، نرخ بازده خود را بهبود بخشید؛ به این معنی که مخاطبانتان، مشتاق خواندن همه چیزهایی هستند که شما با راه‌های مختلفی برای آنها ارسال می‌کنید.

2. تکرار محتوا

هنگامی که محتوا را مجدداً مورد استفاده قرار می‌دهید، دوباره از چیزی استفاده می‌کنید که مدت زمان زیادی را صرف تولید و تبدیل آن در قالب‌های مختلف کرده‌اید تا بتوانید استفاده بیشتری از آن داشته باشید.
به عنوان بازیافت به آن نگاه کنید. شما می‌خواهید برای تولید محتوا خود در مقابل مخاطبانتان زمان کمتری را صرف نمایید. به عنوان مثال، آن پست وبلاگ که شما در مورد آمار بازاریابی نوشتید نیز می‌تواند به عنوان یک اینفوگرافیک عالی یا حتی یک ویدیو مورد استفاده قرار بگیرد. اگر چیزی را با یک قالب ایجاد کرده‌اید، سعی کنید با تمام روش‌های دیگری که می‌توانید آن اطلاعات را به همان اندازه مؤثر نمایید، استفاده نمایید.

اهمیت تولید محتوا در کسب و کار | چرا باید تولید محتوا کنیم؟

آکادمی ریتم ذهن|ریتم ذهن|موسی زرگر

دیدگاهتان را بنویسید

پاسخگوی سوالات شما هستیم
ارسال از طریق واتس‌اپ