گول ذهنو نخوریا

5/5

تا حالا شده بخوای کاری رو انجام بدی و انجامش نداده باشی؟ تا حالا شده که یک کاری رو شروع کنی ولی نتونی به انجام برسونی و تمومش کنی؟ تا حالا شده حرفی رو که کسی زده نتونی از ذهنت بیرون بکشی یا احساس کنی که ناتوانی و اصلاً نمیتونی یه سری کارها رو به دست بگیری یا کسی کاری کرده و اعتماد تورو از خودش سلب کرده و تو نمیتونی دیگه به دیگران هم اعتماد کنی؟ دلیلش رو در این مقاله برات میگم.
اولین و مهمترین وظیفه ذهن زنده نگه داشتن و مراقبت از جسم و بدن ماست و برای این کار یه سری فعالیت ها و اقداماتی میکنه که از نظر ذهن آگاه، میتونه بعضی از این خصوصیات بازدارنده و منفی به حساب بیاد
در این مقاله بعضی از خصوصیاتش رو برات میگم که با شناخت اونها میتونی، کنترل بهتری روی ذهن و در نتیجه روی عادت ها و رفتار و حتی عملکرد روزانه و تصمیم‌گیری‌های جدیدت داشته باشی.
درود برتو خواننده گرامی که در مسیر آگاهی قدم برداشتی و می خواهی که زندگی بهتری بسازی. مطمئنم که در نتیجه آگاهی و رشد هر کدوم از ما جهان میتونه جای بهتری برای زندگی باشه.
خصوصیات ومحصولات مهم ذهن
1_داستان گویی: ذهن ما دائم و مستمر مشغول پرداختن به مسائل، گفته ها، شنیده ها، دیده ها، حدس ها، خاطرات و حتی احتمالات است. یعنی از هر جمله یا کیسی یا موضوع ساده ای یک داستان طولانی و مفصل می سازه و تا زمانی که ما به آگاهی نرسیم و با حواس جمع تلنگری بهش نزنیم مارو در داستانهای خودش غرق میکنه. در اکثر موارد نتیجه رسیدن به حس منفی و یک باور بازدارنده خواهد بود.
2_تنبلی: ذهن ما از تغییر خوشش نمیاد یعنی دوست داره همیشه به یک حالت باقی بمونه بدون اینکه هیچ کار جدیدی انجام بده یا دنبال ایده های تازه و نو بگرده دلیلش اینه که وظیفه داره از زنده بودن و سلامتی ما مراقبت کنه و چون میدونه در حالتی که هستیم در امنیتیم و احتمال میده که با شروع هر کارتازه و موقعیت جدیدی به خطر بیفتیم پس مواردی مثل: باشه از شنبه شروع می کنم، باشه بعدا، من مال این حرفا نیستم، بذار تا کامل تر و بهتر بشم بعد شروع میکنم، یا برای شروع پول، سرمایه، پارتی و… لازمه و افکاری شبیه به این رو دائم الهام میکنه و اگر آگاهانه بهش غلبه نکنیم دست به هیچ کار جدیدی نخواهیم زد و اجازه تجربه‌های جدید به ما نمیده. ۳_ تعمیم: اگر خبر بدی شنیده باشیم یا اتفاق تلخی را تجربه کرده باشیم، ذهن برای مراقبت از ما سعی میکنه اون حادثه رو به تمام قسمتهای زندگی تعمیم بده و دائم بهمون یادآوری میکنه که ممکنه اتفاقی خیلی شدیدتر در پیش داشته باشیم؛ انگار یک رفتار یا اتفاق همیشه قراره تکرار بشه و بارها رقم بخوره، ودر نهایت اجازه تجربه‌های جدید به شما نمیده.

دیدگاهتان را بنویسید

پاسخگوی سوالات شما هستیم
ارسال از طریق واتس‌اپ